Tricot Québec Index du Forum

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Traduction d'un patron

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Tricot Québec Index du Forum » Tricot » Forum principal
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Potentille101
Invité

MessagePosté le: 05/03/2013 22:48:41    Sujet du message: Traduction d'un patron Répondre en citant

PublicitéSupprimer les publicités ?
A l'aide!!!

J'ai essayer de traduire un patron sur lion brand. J'ai beau essayer de le faire cela me donne pas le points voulu. Je fais probablement un erreur dans la traduction ou si quelqu'un peut me dire ou je peux trouver le point en français.

Voici le point en anglais et le lion de lion brand

Je vous remercie à l'avance de votre aide si précieuse.

http://www.lionbrand.com/patterns/L0674.html

M1P (make 1 st as if to purl) An increase worked by lifting the horizontal thread lying between the needles and placing it onto the left needle. Purl this new stitch through the back loop - 1 st increased.
(p1, k1, p1) in next stPurl in next st but do not remove st from needle. Take yarn to back between needles, knit the same st, but do not remove st from needle. Bring yarn to front between needles, purl the same st and remove st from needle - 2 sts increased.

Pod Stitch (multiple of 8 sts)
Rnds 1 and 2: *P5, k1, p1, k1; rep from * to end of rnd.
Rnd 3: *K5tog, k1, M1P, (p1, k1, p1) in next st, M1P, k1; rep from * to end of rnd.
Rnds 4-8: *P1, k1, p5, k1; rep from * to end of rnd.
Rnd 9: *M1P, (p1, k1, p1) in next st, M1P, k1, k5tog, k1; rep from * to end of rnd.
Rnds 10-12: Rep Rnd 1.
Rep Rnds 1-12 for Pod Stitch.

On Rows 3 and 9 of the Pod Stitch pattern, a k5tog is called for. The k5tog decreases 4 sts and looks quite nice in this design.
If you find it difficult to work this decrease, there are a couple of alternatives that you can work in place of the k5tog:
Slip 2 sts together, as if to knit, from left needle to right needle, k next 3 sts together, pass the 2 slipped sts over the k3tog.
Insert a crochet hook through the 5 sts on the left needle, then use the hook to pull the yarn through the sts.
maranta
Forcené(e)

MessagePosté le: 06/03/2013 13:43:29    Sujet du message: Traduction d'un patron Répondre en citant

Bonjour ! Il serait gentil de venir nous dire bonjour dans "PRESENTATIONS" .
Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: 09/12/2016 08:26:33    Sujet du message: Traduction d'un patron

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Tricot Québec Index du Forum » Tricot » Forum principal Toutes les heures sont au format GMT - 5 Heures
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | Créer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation